lundi 27 août 2018

My healthy life

 I was plunged this summer in Nature et Ayurveda at Editions de L'Homme which boosted me to improve my healthy routine .

This is my credo . Always .

Ayurveda is a way of life which allows to envision body and mind in its globality , the two are entwined .
I put it into practice : mindfulness , sport , massage and food without salt but a lot of spices .

By the way , we discovered a really nice place Quai valmy " Djawa " where everything is cooked smoothly with ginger , lemon and sane spices .
We had a blast with fresh juices in a very joyful spot , with lights , very happy before the return to work .
We enjoyed it . A nice place .

And in the morning , I have the habit to take food complement but with plants of Bobo doctor , of course , and the spirulina and magnesium uptake . They are no color additives which is positive .

So , yes , this life hygiene is exhaustive and I try to update every month , this is not a fad for me , I have adopted it for a long while .

For long I hope ...



Ma vie green

J’ai dévoré le livre Nature et Ayurveda aux Editions de l’homme cet été qui m’a encore donnée des idées pour une vie saine .
Le vrai crédo .
L’Ayurveda est un mode de vie qui voit le corps et l’esprit dans sa globalité et englobe une hygiène exhaustive que je commence à mettre en pratique : méditation , massage , nourriture sans sel mais épices …. Beaucoup !!

D’ailleurs , hier , nous avons découvert un endroit incroyable quai Valmy «  Djawa «  où nous nous sommes régalés de jus frais et de poisson très bien cuisiné .
Les saveurs de citronnelle et de gingembre étaient délicates et m’ont donnée envie d’aller en Indonésie .
L’endroit est lumineux en plus , très joyeux . Un bon moment .

Et le matin , je prends des compléments naturels du Docteur Bobo , le bien nommé , à base d’extraits de plante avec du gingembre encore et de la spiruline qui vont m’aider en septembre .
Il n’y a pas de colorants ce qui peut être dangereux .

Je les élimine , que du vrai et du sain .

Voilà une routine de vie que j’améliore sans cesse …

J’essaie !!
 







Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire