lundi 7 janvier 2019

Picotte


On friday night , we had a romantic and incredible evening at Picotte , in the eleventh district .

This new restaurant is really the trend now with a savoury menu inspired by French food and I had a crush for soft Saint Jacques, the french pinnacle .

For my foreign readers , it is really the place to be to discover french gastronomy .


The team is young , so friendly , and this si reflected in the menu , with oiled foie gras which is totally in line with my taste . Scallops , Foie gras , oeuf à la coque ... The ultimate french touch .


And the finishing of the beef of my partner was apt , now my darling has an opinion on everything , he has changed a lot since the beginning .

The spot was animated with a new flame , something chic and down to earth at the same time .

An incredible mix .


And I love meeting new personalities  boosted with a new project .


So I would like to bring along my family , they will enjoy it ...


Savoury and favorite .
Vendredi soir , nous avons passé une soirée romantique et gastronomique .

Ce restaurant Picotte situé 42 rue de malte dans le 11e est le nouveau buzz du  moment .
Il combine tout : l'originalité avec une carte savoureuse de France , le décor cosy et l'onctuosité des plats , comme ces saint Jacques tendres à souhait .

L'équipe est jeune , sympathique , audacieuse et cela se traduit dans la carte : mention spéciale pour mon foie gras poélé .
Et la cuisson du boeuf de mon cher et tendre qui a une théorie sur la finition des viandes , monsieur devient expert avec le temps !!

L'endroit était animé d'une vraie ferveur , je vous le dis , j'ai un flair pour détecter ce qui doit vous plaire mes girls . Avec le temps ...


Et cela me fait plaisir de rencontrer de vraies personnalités qui ont un projet , allez la France !

Du coup , j'ai envie d'y amener ma famille , bientôt ...

Une jolie soirée , pleine de chaleur et ...


Saveurs .











Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire